Prebieha Etapa R3 – Implementácia a testovanie
- Názov projektu: Malé zlepšenia eGov služieb v Slovenskej agentúre životného prostredia
- Kód projektu: 311071BMM5
- Prijímateľ: Slovenská agentúra životného prostredia
- Miesto realizácie projektu: Slovensko
- Operačný program: Integrovaná infraštruktúra
- Spolufinancovaný z: Európsky fond regionálneho rozvoja
- Prioritná os: 7 Informačná spoločnosť
- Kód výzvy: OPII-2021/7/14-DOP
- Konkrétny cieľ:
- 311070031 - 7.3 Zvýšenie kvality, štandardu a dostupnosti eGovernment služieb pre podnikateľov
- 311070041 - 7.4 Zvýšenie kvality, štandardu a dostupnosti eGovernment služieb pre občanov
- Sprostredkovateľský orgán pre Operačný program Integrovaná infraštruktúra 2014 – 2020: Ministerstvo investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie Slovenskej republiky www.mirri.gov.sk
- Informácie o Operačnom programe Integrovaná infraštruktúra 2014 – 2020 nájdete na www.opii.gov.sk
Hlavným cieľom projektu je zlepšenie vybraných elektronických služieb Slovenskej agentúry životného prostredia a zlepšenie obsahu a užívateľskej prívetivosti webových sídiel www.enviroportal.sk a www.sazp.sk
Zámerom SAŽP je poskytovať také elektronické služby a informácie, ktoré sú prehľadné a praktické. Majú intuitívny dizajn, sú zrozumiteľné, ľahko vyhľadateľné a ľahko použiteľné. Snahou je, aby kvalitný dizajn sprevádzala zrozumiteľná navigácia, ktorá používateľom šetrí čas a námahu. Je napísaná ľudskou rečou a z perspektívy používateľa. Je vecná, stručná a je z nej jasné, komu je určená.
Predmetom projektu je vytvorenie ľudských zdrojov pre agilné riešenie vznikajúcich problémov pre oblasť elektronických služieb v gescii SAŽP. Rovnako sú predmetom projektu malé technologické zlepšenia, ktoré budú mať dopad na používateľskú kvalitu, použiteľnosť a jednoduchosť koncových elektronických služieb SAŽP a webových sídel www.enviroportal.sk a www.sazp.sk
Predmetom projektu sú nasledovné biznis služby:
• Poskytovanie informácií o procese posudzovania vplyvov na životné prostredie,
• Publikovanie dokumentov súvisiacich s procesom riešenia environmentálnych záťaží,
• Sprístupnenie Registra prevádzok vyžadujúcich integrovanú prevenciu a kontrolu znečisťovania a vydaných integrovaných povolení,
• Sprístupnenie registra informácií o najlepších dostupných technikách v oblasti integrovanej prevencie a kontroly znečisťovania,
• Poskytovanie výsledkov kontrol vykonaných v prevádzkach vyžadujúcich integrovanú prevenciu a kontrolu znečisťovania,
• Poskytovanie zoznamu oprávnených osôb v procese integrovanej prevencii a kontrole znečisťovania,
• Poskytovanie informácií o životnom prostredí,
• Slobodný prístup k informáciám.
- Aktivita 1: Vytváranie expertných tímov, ktoré zastrešia agendu agilného zlepšovania zákazníckej skúsenosti
-
- Podaktivita 1.1. Zavedenie a štandardizovanie manažmentu spätnej väzby
V rámci podaktivity bude realizované:
- Podaktivita 1.1. Zavedenie a štandardizovanie manažmentu spätnej väzby
-
-
- zavedenie a štandardizovanie manažmentu spätnej väzby
- monitorovanie spätnej väzby
- analýza, posúdenie a zapracovanie spätnej väzby
-
-
- Podaktivita 1.2. Budovanie ľudského kapitálu a know-how
- Podaktivita 1.2. Budovanie ľudského kapitálu a know-how
- Aktivita 2: Implementácia „malých zlepšení“ na Front/Back-ende, ktoré služby zjednodušia, zvýšia ich prívetivosť a tým zvýšia ich používanie a spokojnosť s nimi
-
- Podaktivita 2.1 Realizácia zmien na Front-Ende
- Nedostatky súčasného stavu:
- chýbajú zjednodušené, ľahko čitateľné a zrozumiteľné informácie
- v súčasnosti nie je možná prehľadná a zrozumiteľná navigácia občana jednotlivými procesmi
- chýbajú návody a informácie napísané „ľudskou rečou“
- neresponzívny dizajn
- chýbajúci mechanizmus proaktívneho informovania občana
- chýba užívateľsky prívetivejší spôsob sťahovania dokumentov
- Nedostatky súčasného stavu:
- Podaktivita 2.1 Realizácia zmien na Front-Ende
-
- Podaktivita 2.2 Realizácia zmien na Back-Ende (zmeny procesov, aplikačných rozhraní, dátové a procesné integrácie)
-
- Podaktivita 2.3 Zlepšenia webových sídel
- zosúladenie používateľského rozhrania webového sídla s jednotným dizajn manuálom elektronických služieb
- vytvorenie responzívneho rozhrania
- zosúladenie so štandardami prístupnosť
- zvýšenie spokojnosti
- Podaktivita 2.3 Zlepšenia webových sídel
- Očakávané výstupy:
- zníženie počtu klikov potrebných na získanie informácie, resp. realizáciu služby
- zavedenie proaktívneho informovania občana
- vytvorenie notifikačného mechanizmu
- zosúladenie používateľského rozhrania s jednotným dizajn manuálom elektronických služieb
- vytvorenie responzívneho rozhrania
- zosúladenie so štandardami prístupnosti
- vytvorenie verejne dostupných aplikačných rozhraní pre zdieľanie otvorených údajov vybraných agendových IS a vytvorenie výpisov zo zdrojových evidencií
- aplikačné rozhrania pre zdieľanie údajov medzi organizáciami verejnej správy vytvorené na štandardoch webových služieb a vo formátoch nezávislých na proprietárnom softvéri